lördag 19 juli 2008

Vandring bland dofter




Just nu har dofter en särskilt stor betydelse för mig. Jag frossar i dofter. Njuter av honungsrosen som sprider en ljuvlig doft nedanför min trappa. Jag plockar också en kvist och sätter i en skål på bordet. Smultronen lyser lockande och doften är verkligen somrig och väcker barndomsminnen och bilder av dikesrenar längs blommande ängar där smultronen lyste och lockade och träddes på grässtrån. Nyligen tappade jag upp den färdiga flädersaften som jag gör just för doften av fläder och citron och känslan och skönheten att fylla höganäskruset med alla blomklasarna och citronerna och sedan njuta doften!

Att gå i trädgården och mötas av alla dofter är berikande. När jag nuddar vid myntan kittlar doften i näsan och lavendeln lockar till mera för att kunna bevara till sen.

Jag köper salt från himalaya och gör bad och fotsalt med grapedoft, ylang ylang, rosmarin med mera och bara njuter!

Inga kommentarer: